راهنمای جامع پرداخت قبض همراه اول

نوشته شده توسط:آرمانم ارمانی | ۰ دیدگاه

خش پایان دوره و میان دوره همراه اول

تفاوت قبض میان دوره و پیان دوره در بازه زمانی آن ها می باشد.قبض های پایان دوره تلفن قبض همراه اول همراه هر دو ماه یک بار صادر می شود و میزان کارکرد تلفن شما را در دو ماه را نشان می دهد. قبض میان دوره که به قبض روز نیز معروف است، میزان کارکرد و هزینه تلفن شما را تا همان روز حساب می کند. فرض کنید شما قبض های دوره قبلی را پرداخت کرده اید در تاریخ 15 آذر میخواهید هزینه کارکرد تلفن خود را مشاهده کنید. قبض پایان دوره برای 2 ماه گذشته را نشان می دهد. در این مثال صورت حساب پایان دوره هزینه کارکرد از یک مهر ماه تا 30 آبان را (60 روز) را نشان خواهد داد و قبض میان دوره هزینه کل دوره ( دو ماه گذشته و قسمتی از ماه جاری ) را نشان می دهد. در این مثال صورتحساب میان دوره کارکرد تلفن را از 1 مهر تا 15 آذر را شامل می شود. قبض میان دوره = قبض پایان دوره + کارکرد روز های ماه جاری

اگر مشترکی قبض میان دوره خود را پرداخت کند کل کارکرد تلفن خود را پرداخت کرده است و دیگر نیازی به پرداخت قبض پایان دوره خود ندارد. در صورتی که هر دو قبض را پرداخت کند، میزان پرداخت اضافی به صورت بستانکار در قبض دوره بعدی خواهد آمد.

بخش ریز صورتحساب همراه اول و جزئیات قبض

همان طور که گفته شد با استفاده از نرم افزار همراه من امکان مشاهده ریز صورتحساب وجود دارد. ریز قبض تلفن ثابت شامل موارد زیر می باشد:

آبونمان: آبونمان یک مدل کسب‌وکار است که در آن مشتری باید پولی را به عنوان حق اشتراک پرداخت کند تا به محصول یا خدمات مورد نیاز دست پیدا کند. بر همین اساس در صورتحساب همراه اول، هر ماه ۶۳۰۰ ریال برای هر مشترک منظور می شود.

مکالمه: معیار محاسبه تعرفه یک تماس بر اساس ثانیه می باشد، بعنوان مثال هزینه یک تماس 30 ثانیه ای همراه اول دائمی به تلفن ثابت برابر 299.5 ریال خواهد بود. فعال سازی طرح یکسان سازی تعرفه ها بصورت اتوماتیک برای مشترکین دائمی و اعتباری همراه اول صورت می پذیرد و مشترکین نیاز به هیچگونمراجعه کرد.

پیام کوتاه یا SMS: با ارسال هر صفحه پیامک فارسی 106ریال به ازای هر صفحه پیام فارسی و 264 ریال به ازای هر صفحه لاتین هزینه باید پرداخت کنید.

اینترنت: مشترکین می توانند بسته های اینترنتی مورد نظر خود را رزرو کنند تا با پایان بسته فعلی، بسته اینترنتی جدید فعال شود. بسته رزرو قابلیتی است که به مشترک امکان می دهد بسته­ ی بعدی خود را از قبل مشخص کند تا تمدید با بسته­ ی دلخواه صورت پذیرد. با پایان یافتن بسته یکی از حالت های زیر اتفاق خواهد افتاد

تمدید خودکار زمانی: این قابلیت مربوط به بسته­ های ماهانه، سه ماهه، شش ماهه و یکساله آلفا+ می باشد که پس از گذشت مدت زمان بسته، به صورت خودکار تمدید می شوند. مشترکین می­ توانند با ارسال کد دستوری *100*8# تمدید خودکار را لغو کنند.

تمدید خودکار حجمی: با اتمام حجم بسته های ماهانه، سه ماهه، شش ماهه و یکساله آلفا+، این بسته ها به صورت خودکار تمدید حجمی خواهند شد. مشترکین می توانند با ارسال کد دستوری*100*8# تمدید خودکار را لغو کنند.

اینترنت تعرفه عادی: در صورت عدم فعال سازی بسته های تخفیفی نیز به ازای هر کیلو بایت داده هزینه ای مطابق نرخ مصوب نیم ریال به حساب مشترک منظور خواهد شد.

سرویس ارزش افزوده: در ازای خدماتی که این سروین ها به شما ارائه می دهد، مبلغی را از شارژ شما کم می کند و یا هزینه آن در قبض تلفن های اعتباری اعمال می شود.شرسرویس ارزش افزوده نوعی خدمات پیامکی است که با ایجاد بستری مناسب سعی در افزایش ارتباط و تعامل میان اپراتور و مشترک را دارد. از جمله اهداف مهم این سرویس که می‌توان به آن اشاره کرد، افزایش اطلاعات عمومی جامعه و ایجاد یک نوع سرگرمی سالم برای افراد جامعه می‌باشد. اصول طراحی این نوع خدمات به گونه‌ای است که مخاطب در ازای اطلاعاتی که دریافت می‌کند هزینه‌ای پرداخت خواهد کرد.این خدمات تنها با تأیید یا درخواست مشترک فعال می‌شوندو همان پیامک‌هایی هستند که با ارسال یک کلمه یا عدد، فعال و غیر فعال می‌شوند. سامانه‌های هواداری تیم‌های ورزشی از جمله این خدمات هستند که برای مشترکان هزینه در بر دارند.

سایر هزینه ها: هزینه‌ی خدماتی مانند «تغییر و اصلاح آدرس»، «قطع و وصل سیم کارت»، «چاپ قبض المثنی» و «آوای انتظار» در بخش سایر هزینه‌ها محاسبه می‌شود. هزینه‌ی دریافت سیم‌کارت‌های نسل چهارم یا همان USIM نیز در سایر هزینه‌ها محاسبه می‌شود.

برای کاهش هزینه های قبض، همواره سعی کنید به ریز قبض و ریز مکالمات همراه اول مانند سرویس های ارزش افزوده و رومینگ و ... را بررسی کنید. بهترین راه مشاهده صورتحساب همراه من است.

پرداخت قبوض همراه اول از طریق ATM

با استفاده از خودپردازهای عضو شبکه شتاب می توانید قبض تلفن خود را پرداخت کنید. 
پس از وارد کردن کارت بانکی خود و وارد کردن رمز اول کارت بانکی ، در منوی نمایش داده شده " پرداخت قبض" را انتخاب نمایید. 
در بخش پرداخت شناسه قبض مورد نظر خودرا وارد نمایید. دقت شود که شناسه قبض بر روی قبض صادره درج شده است. 
در صورتی که شناسه قبض را درست وارده کرده باشید جزئیات قبض شامل مبلغ قبض و بازه کارکرد و شناسه پرداخت را مشاهده خواهید کرد. 
با انتخاب گزینه بلی، مبلغ قبض از حساب کارت شما کسر شده و عملیات پرداخت انجام می شود.

پرداخت قبوض موبایل با POSE

با استفاده از دستگاه های پوز که در فروشگاه ها و مراکز خرید وجود دارد می توانید قبوض تلفن همراه را پرداخت نمایید. 
کارت بانکی خود را در دستگاه Pose بکشید. 
منوی پرداخت قبوض را انتخاب کنید. 
شناسه قبض خود را ( بر روی قبض کاغذی درج شده است) را وارد نماید. 
پس از مشاهده اطلاعات قبض درخواستی با زدن کلید تایید به مرحله بعدی پرداخت خواهید رفت. 
رمز کارت بانکی خود را وارد نمایید و کلید ثبت را بزنید. پرداخت قبض همراه اول 
فرایند پرداخت در صورت موفقیت آمیز بودن فرایند پرداخت، دستگاه پوز فیش پرداختی را برای شما چاپ می کند.

پرداخت قبوض تلفن همراه با پیام کوتاه ( اس ام اس)

پرداخت قبض همراه اول با موبایل و به صورت پیامک نیز امکان پذیر است. بانک ها برای تسهیل روند پرداخت غیر حضوری قبوض امکان پرداخت با پیام کوتاه را فراهم کرده اند. مشترکین تنها با ارسال پیام کوتاه با فرمت تعیین شده میتوانند قبض خود را پرداخت نمایند. به طور مثال فرمت پپام جهت پرداخت قبوض از طريق پيام كوتاه در بانك تجارت به شكل زير مي­باشد: 
رمز پرداخت كننده + شناسه پرداخت + شناسه قبض + شماره حساب + ۳

استفاده از سامانه پشتیبانی ۹۹۹۰

پس از تماس به شماره 9990، بخش پرداخت قبوض با کارت بانکی را انتخاب کنید. 
اگر با تلفن ثابت تماس گرفته اید شماره موبایل مورد نظر خود را وارد نمایید و در انتها کلید # را وارد نمایید. 
پس از دریافت اطلاعات قبض موبایل ( میان دوره و پایان دوره )، با استفاده از کارت بانکی میوانید قبض خود را پرداخت نمایید.

استفاده از کد دستوری #1* و #100*

با استفاده از کدهای دستوری یا همان USSD میتوانید قبض تلفن خود را پرداخت کنید. در این روش ها می توانید تمامی قبض های خود را مانند قبض برق، قبض گاز و قبض موبایل، مالیات، جریمه رانندگی و خلافی را مشاهده و پرداخت کنید.

اپلیکیشن های پرداخت قبض

در کنار روش های مشاهده صورتحساب اینترنتی، نرم افزارهای پرداخت موبایلی نیز محبوبت بالایی دارند. اپلیکیشن های پرداخت، امکان دریافت و مشاهده سوابق پرداخت ها و جزئیات صورت حساب من و ... را به راحتی فراهم می‌آورند. در دسترس بودن، استفاده راحت و پیگیری قبوض پرداخت شده از مزایایی این نرم افزار ها می باشد. از جمله اپلکیکیشن های معروف در این حوزه می توان نرم افزار آپ، اپلکیشن سکه و اپلیکیشن قبضینو را نام برد. این نرم افزارها پرداخت قبض همراه اول با گوشی را بسیار آسان کرده اند.

پیگیری قبض همراه اول

مشترکینی که قبض خود را از طریق سامانه پرداخت قبض قبضینو پرداخت کرده اند می تواند با مراجعه به سایت قبضینو و انتخاب گزینه مشاهده سوابق و طی مراحل ورود، قبض های پرداخت شده خود را پیگیری کنند بر خلاف سایر سامانه های پرداخت، برای پیگری قبوض در قبضینو نیازی به شناسه پرداخت و شناسه قبض نیست و تنها با وارد کردن شماره تلفن همراه خود ( User Name ) می توانید به اطلاعات پرداخت دسترسی پیدا کنید و قادر به پرینت و چاپ قبض می باشید. در صورتی که از سایر سامانهای پرداخت قبض استفاه کرده باشید باید با داشتن شناسه قبض و شناسه پرداخت قبض خود از سامانه مورد نظر پیگیری کنید. برای مثال اگر از طریق بانک سامان اقدام به پرداخت قبض نموده اید باید به بخش پیگیری و مشاهده صورتحساب همراه اول، بانک سامان مراجعه نماید.

تقسیط بدهی همراه اول

تحت شرایط خاصی، مشترکین تلفن همراه می تواند هزینه قبض تلفن خود را به صورت قسطی پرداخت کنند. کلیه مشترکین که تلفن آنها قطع شده و یا در شرایط نرمال ( وصل ) است و مبلغ بدهی آن ها کمتر از 50000 ریال هست می تواند از شرایط تقسیط بدهی استفاده نمایند. برای درخواست تقسیط بدهی قبض میتوان از پرتال همراه اول، نرم افزار همراه من (my.mci.ir)، مراکز تلفن ثابت در تهران و یا ادارات مشترکین در استانها اقدام نمایید. شرایط قسط بندی بدهی موبایل : 
مراجعه مالک موبایل به همراه کارت شناسایی معتبر صاحب خط 
پذیرش عدم استفاده از طرح رومینگ بین الملل تا پایان اقساط 
محدودیت سقف مکالمات تا 80% مبلغ پانصد هزار ریال 
عدم انتقال خط تلفن به شخص دیگر تا پایان اقساط 
سر رسید اولین قسط بدهی حداکثر پس از 3 روز از تاریخ تایید اقساط بدهی 
هر شماره تلفن تنها یک بار در سال می تواند اقدام به تقسیط بدهی قبض خود کند. 
لازم به ذکر است که سر رسید اقساط به صورت ماهانه و خودکار توسط سیستم تعیین می شود و برای پرداخت مشترک می تواند پس از اخذ شناسه قبض و پرداخت از طریق سامانه همراه من، از کلیه روشهای پرداخت (حضوری و غیرحضوری (تلفن بانک، ATM و ..) اقدام نماید.

وصل تلفن همراه قطع شده

در صورتی که تلفن شما به خاطر عدم پرداخت هزینه کارکرد قطع شده است، بااستفاده از یکی از روش های پرداخت قبض تلفن که ذکر شد نسبت به پرداخت مقدار بدهی خود اقدام نماید. در انتهای مرحله پرداخت، کد پیگیری پرداخت قبض خود را یاداشت کنید سپس با امور مشترکین تلفن منطقه خود تماس بگیرید و ارائه کد پیگیری قبض به کارشناس واحد مربوطه، تلفن شما وصل خواهد شد. شماره تلفن امور مشترکین منطقه خود را می توانید از 118 بگیرید. درصورتی که کد پیگیری قبض خود را نداشته باشید، پس از سه روز کاری از زمان تسفیه حساب شما، تلفن همراه شما وصل خواهد شد  ghabzino

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...