خرید طرح ترافیک تهران من

نوشته شده توسط:آرمانم ارمانی | ۰ دیدگاه

کی از ابراز های شهرداری و پلیس راهنمایی و رانندگی برای کنترل ترافیک کلانشهر هایی مثل  طرح ترافیک تهران تعیین محدوده طرح ترافیک و فروش طرح ترافیک در سامانه تهران من  است.  در این پست از وبلاگ قبضینو محدوده طرح ترافیک، ساعت طرح ترافیک، تعرفه های طرح ترافیک، تعرفه های خرید طرح ترافیک و همچنین روش های خرید طرح ترافیک روزانه ۹۷ از طریق موبایل و اس ام اس، عابر بانک و سایت تهران من را به صورت کامل، جامع و به بیان ساده باهم بررسی خواهیم کرد.

روش های خرید طرح ترافیک – استعلام طرح ترافیک

اگر قبلا در طرح ترافیک تهران من ثبت نام کرده اید دیگر نیازی به مطالعه راهنمای ثبتنام نام ندارید و  کافیست بخش روش های خرید طرح ترافیک را مطالعه نمایید. برای استعلام خلافی خودرو میتوانید به بخش استعلام خلافی مراجعه کنید.

خریدطرح ترافیک با موبایل و اس ام اس

به منظور راحتی کابران امکان رزو طرح ترافیک و خرید طرح ترافیک با موبایل فراهم شده است. برای استفاده از این سرویس شهرداری تهران میتواند طرح ترافیک روزانه را با شماره گیری کد دستوری #۱۳۷*از طریق تلفن همراه  خریداری کنید. در صورت استفاده از کد دستوری ۱۳۷ چنانچه عملیات با موفقیت انجام شود، کد پیگیری خرید طرح ترافیک روزانه برای شما نمایش داده می شود و همچنین یک پیام کوتاه از سرشماره ۱۳۷۰۰۰۰۰ به موبایل مشترکین ارسال می‌شود. در ادامه می توانید مراحل خرید به صورت تصویری مشاهده کنید. در بخش های دیگر این پست هزینه و ساعت طرح و محدوده زوج و فرد به طور کامل مشخص شده است.

  • در مرحله اول #۱۳۷* را  شماره گیری کنید.
خرید طرح ترافیک با 137
  • سپس عدد ۳ مربوط به حمل و نقل را ارسال کنید.
مراحل خرید طرح ترافیک با اس ام اس
  • اگر قبل از ساعت ۱۰ صبح قصد ورود به محدوده طرح ترافیک را دارید عدد ۱ و برای بعد از ساعت ۱۰ صبح عدد ۲ را وارد نمایید. اگر قصد استعلام طرح ترافیک را داشته باشید (یعنی قبلا اقدام به خرید طرح روزانه کرده اید و اکنون میخواهید استعلام  طرح ترافکیک کنید) کافیست عدد ۳ را وارد نمایید.
  • اگر برای اولین بار است که اقدام به خرید طرح ترافیک خودرو می کنید باید گزینه پلاک خودرو جدید را انتخاب کنید و مشخصات کامل خودرو و پلاک خودرو مورد نظر را وارد کنید. این اطلاعات در حافظه سیستم ذخیره شده و برای خریدهای بعدید دیگر نیاز به وارد کردن مجدد اطلاعات پلاک خودرو نخواهید داشت.
  • پس از انتخاب گزینه افزودن پلاک جدید مراحل زیر را دنبال کنید.
طرح  ترافیک خرید با پیامک
  • دو رقم سمت راست پلاک خودرو را  که زیر کلمه ایران در کادر مجزا قرار دارد را بنوسید.
  • دو رقم سمت چپ پلاک ماشین را وارد کنید.
  • عدد معادل حروف پلاک را مطابق  جدول زیر پیدا کنید و وارد نمایید.
معادل عددی پلاک در خرید طرح
الفبتجدسصطعقلمنوهیمعلولین 
۱۲۴۶۱۰۱۵۱۷۱۹۲۱۲۴۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱۳۲۳۳
  • ۳سه رقم بعد از حرف پلاک را وارد نمایید. 
استعلام طرح ترافیکی
  • در صورتی که برای اولین بار است که طرح ترافیکی با موبایل را خریداری می کنید باید مشخصات کامل کارت بانکی خود را وارد نمایید در غیر این صورت لیست شماره کارت هایی که قبلا با ان ها خرید کرده اید را نمایش داده می شود که میتوانید با انتخاب هر یک از آن ها کدام فرآیند خرید طرح را ادامه دهید.
  • در صورت تایید اطلاعات نمایش داده شده می توانید با وارد کردن رمز دوم کارت بانکی برای خرید طرح ترافیک اقدام نمایید.
طرح زوج و فرد

در صورت اجرای درست فرایند خرید طرح ترافیک و موفقیت آمیز بودن خرید شما، پیامک مربوط به خرید با سر شماره ۱۳۷۰۰۰۰۰ برای شما ارسال خواهد شد.

نکته : زبان کیبورد تلفن همراهتان در تمام مراحل خرید طرح ترافیک باید انگلیسی باشد. 

داشتن رمز دوم بانکی برای خرید الزامی است. رمز دوم را می توانید از طریق دستگاه های ATM بانک مربوطه دریافت کنید.

درخواست خرید طرح ترافیک از ساعت ۰۰:۰۰ بامداد تا ۱۷ بعد از ظهر همان روز امکان پذیر است.

خرید طرح ترافیک با عابر بانک و خودرپرداز ATM 

خرید طرح ترافیک با عابر بانک قبضینو

به منظور راحتی شهروندان تهرانی، شهرداری تهران امکان خرید طرح ترافیک با خودپرداز  و عابر بانک را نیز فراهم کرده است. امکان خرید طرح پس از استعلام خلافی خودرو  و  جریمه شدن از مزایای این طرح است. در خرید طرح ترافیک پس از وارد کردن شماره تلفن همراه خود، با عابر بانک، ابتدا طرح  مورد علاقه خود را ( روزانه یا هفتگی) را انتخاب کنید و سپس از طریق همان  شماره موبایل، شماره پلاک ماشین خودرا به شماره ۲۰۰۰۱۸۱۸ پیامک کنید. با انجام این کار خودرو شما در لیست دارندگان طرح ترافیک ثبت می شود. مهم ترین مزیت این طرح در ایت است که هر زمان که تصمیم .ورود به محدوده طرح ترافیک را داشته باشید فقط با ارسال پلاک خودرو به سامانه پیامکی ۲۰۰۱۸۱۸ می توانید مجوز تردد در محدوده طرح ترافیک را برای آن روز خریداری کنید.

خرید طرح ترافیک با اپلیکیشن تهران من

همچنین با استفاده از اپلیکیشن تهران من برای گوشی های اندوریدی میتوانید تمامی مراحل ثبت نام طرح ترافیک و خرید طرح را به راحتی انجام دهید. فقط کافی است این نرم افزار را دانلود و نصب نماید.بنا به گفته مسئولین شهرداری  در آینده این اپلیکیشن سایر امکانات و خدمات شهرداری را پوشش خواهد داد.

زمان طرح ترافیک و ساعت های تردد

زمان طرح ترافیک و ساعت ورود

طرح ترافیک روزانه در سال ۹۷ شامل روزهای شنبه تا چهارشنبه است. در تعطیلات رسمی و روز های جمعه و حتی پنجشنبه ها نیز این طرح اجرا نخواهد شد.  همه شهروندان می توانند در روزهای تعطیلی جمعه و تعطیلات رسمی وارد محدوده طرح ترافیک شوند و تردد در این ایام آزاد و رایگان است. مدت زمان طرح ترافیک سال ۹۷ نسبت به سال گذشته ۲ ساعت افزایش یافته است و زمان اجرای طرح در محدوده های طرح ترافیک و زوج و فرد از ساعت  ۶.۳۰ صبح تا ۱۹ عصر  می باشد. برای تردد در این ساعت، رانندگان باید حساب کاربری تهران من خود را شارژ کنند.

محدوده طرح ترافیک و طرح زوج و فرد تهران

طرح زوج و فرد و محدوده ترح ترافیک و نقشه زوج و فرد

 ساعت طرح ترافیک و ساعت های تردد – طرح ترافیک و طرح زوج و فرد روز های عادی

 

نوع طرح روزساعتمحدوده
طرح ترافیکشنبه تا چهارشنبه۶.۳۰ صبح الی ۱۹خط  قرمز
طرح زوج و فردشنبه تا چهارشنبه۶.۳۰ صبح الی ۱۹خط آبی 

هرینه طرح ترافیک -ساعت طرح ترافیک

هزینه طرح ترافیک و ساعت اجرای محدوده زوج و فرد

 در این بخش ساعت طرح ترافیک تشریح خواهیم کرد. هزینه طرح که برای تمامی خودرو ها دولتی دارای سهمیه، ماشین ها و وسایل نقلیه نهاد های عمومی و شهروندان معمولی که از سایت طرح ترافیک اقدام به خرید روزانه  از حساب شهروندی طرح ترافیک کرده اند، برابر است. تنها برای خودرو های جانبازان، خبرنگاران، بیماران خاص و آژانس ها با توجه به تصمیم شورای شهر تهران تخفیف در نظر گرفته شده است. فروش  یکجا و سالیانه طرح ترافیک ممنوع می باشد . برای جانبازان  ۲۵ درصد به بالا هزینه رفت و آمد در محدوده ترافیکی رایگان است.  نرخ هزینه طرح ترافیکی بر حسب ساعت ورود و خروج ماشین ها متفاوت است. همچنین خودروهای دارای معاینه فنی برتر از بیست درصد تخفیف نیز برخوردار خواهند بود. رقم هزینه تردد در پایان هر روز تعیین شده و از حساب کاربری کسر خواهد شد.

هزینه و زمان بندی طرح زوج و فرد و ترافیک

محدوده طرح زوج و فرد

لازم به ذکر است در صورتی که از تردد در محدوده طرح مطمعن نمی باشید اقدام به خرید طرح ترافیک روزانه نکنید در صورت خرید طرح ترافیک و عدم استفاده از آن، حداقل هزینه یک روز (۱۳۴۴۰ تومان) از حساب کاربری شما کسر خواهد شد. از این رو فقط در صورت اطمینان از تردد در محدوده طرح ترافیک، اقدام به خرید یا رزرو طرح نمایید.

 برای خرید مجوز تردد روزانه باید  معادل حداکثر هزینه احتمالی یک روز تردد در حساب شما (شهروندی) وجود داشته باشد، ولی رقم قطعی هزینه تردد در پایان هر روز محاسبه و برداشت خواهد شد.  از این رو توصیه می شود شهروندان صرفا وقتی اقدام به خرید رزرو کنند که از نیاز خود به تردد در محدوده اطمینان دارند. Ghabzino

جدول هزینه طرح ترافیک در MY.TEHRAN.IR 

زمان تردد خودرو هزینه عوارض پرداختی طرح
اولین ورود یا تردد آخرین خروج یا ترددبا معاینه فنی برتربا معاینه فنی عادی
۶.۳۰ تا ۱۰ بعد از ۱۶۲۸۸۰۰ تومان ۳۶۰۰۰ تومان
۶.۳۰ تا ۱۰ قبل از ۱۶۱۹۲۰۰تومان ۲۴۰۰۰ تومان
۱۰ به بعد بعد از ۱۶۱۹۲۰۰۰ تومان۲۴۰۰۰ تومان
۱۰ به بعد قبل از ۱۶۱۳۴۴۰ تومان۱۶۸۰۰ تومان

ثبت نام در طرح ترافیک تهران من 

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...